Umorista Erma Bombeck scria, “Sa nu mergi niciodata la un doctor ale
carui plante din birou s-au uscat.” Ironia acestei fraze este clara, daca un
doctor nu-si poate tine in viata plantele de birou, cum se va purta cu tine? Un
alt mesaj ce poate fi dedus din aceasta fraza are legatura cu cuvantul nerostit
din afaceri.
Acel cuvant este “perceptie.” Ceea ce percep clientii si angajatii tai despre
compania ta este adevarat pentru ei – chiar daca tu stii ca nu este asa. Daca
angajatii si clientii tai observa ca nu pui in aplicare ceea ce zici, iar
mesajul tau nu se potriveste cu actiunile tale, isi vor pierde increderea in
tine si in companie si vor pleca in alta parte.
Spre exemplu, daca esti un consilier financiar care-si incurajeaza clientii sa
acorde 401K beneficii angajatilor lor, dar tu insuti nu oferi 401K beneficii
engajatilor tai, ce impresie face acest lucru asupra angajatilor sau clientilor
tai?
Studiile au demonstrat ca majoritatea angajatilor isi schimba slujba din alte
motive decat salariul, si ca o mica parte dintre clienti merg la alti vanzatori
datorita pretului. Majoritatea oamenilor isi parasesc slujba sau schimba
vanzatorii datorita perceptiei pe care o capata.
Cum poti tu, ca angajator sau patron al unei afaceri, sa intelegi perceptia
unui client sau angajat fata de companie? Intrebandu-i. Ai grija sa intelegi
exact ceea ce gandesc – sa nu presupui niciodata ca stii. A, si nu uita sa uzi
plantele din birou.