1. Vocație/pasiune/talent.
Acesta este probabil cel mai important lucru și de asemenea primul
lucru pe care trebuie să îl faci. Cu toții suntem talentați într-un
anumit domeniu dar datorită felului în care este organizat sistemul
școlar din ziua de azi e foarte probabil să nu reușești să îți descoperi
vocația. Ceea ce se învață în mare la școala este faptul că trebuie să
înveți în primul rând, să-ți faci temele iar după aceea să faci ce îți
place. Iar asta nu va ajuta la dezvoltarea ta personală. Dar dacă stai
să te uiți atent la toate afacerile de succes și la toți oamenii de
succes vei vedea că fiecare dintre ei este pasionat de domeniul în
care activează și au succes. Vreau să spun că le place ceea ce fac și
fac asta din toată inima lor. Așa că e foarte important să nu îți ignori
talentele și să le lași să se piardă din cauză că ele îți vor aduce
adevărata valoare. Așa că devin-o un expert în domeniul care te
pasionează, oferă ceva de valoare oamenilor și ei te vor plăti pentru
asta.
2. Marketing
Acest pas va face diferența dintre a fi un expert sărac și un expert
bogat. Sunt o mulțime de oameni care sunt experți în ceea ce fac însă
sunt săraci lipiți. De ce? Pentru că nu știu să transmită valoarea lor
altora. Nu știu să vândă și de foarte multe ori consideră că nu este
responsabilitatea lor să facă treaba asta. Multor experți le este frică
să vândă. Vânzările și marketingul li se par activități second hand însă
nu știu că fiecare om face marketing în fiecare zi. Când vorbești vinzi
o idee sau o poveste. Ei însă nu realizează asta și din acest motiv
rămân săraci lipiți. Nimeni nu scapă de marketing iar odată ce ai
înțeles acest lucru și începi să îl studiezi puțin poți să îți dai seama
că nu e chiar o sperietoare și o să începi să îl îndrăgești.
Marketingul te va ajuta să scoți comoara din tine, din talentele
tale, din visele tale din cine ești tu ca persoana care oferă ceva de
valoare acestei lumi. Așa că haide să vedem care sunt componentele
esențiale ale marketingului.
1. Nișele și subnișele
O nișă este un domeniu în care oamenii au probleme și dureri, au
visuri și ceea ce trebuie să faci este să găsești o sub-nișă profitabilă
cât mai rapid dacă vrei să faci bani. Cele mai mari nișe care vor
fi întotdeauna profitabile sunt banii, relațiile și sănătatea. Din
aceste trei trebuie să găsești o sub-nișă care să fie în domeniul în
care te pasionează. Să îți dau un exemplu. Să zicem că ești contabil,
asta e meseria ta. În primul rând trebuie să-ți selectezi nișa
principală și având în vedere faptul că domeniul tău de activitate este
contabilitatea nișa pe care o vei selecta este nișa banilor. Bun! Acum
ceea ce trebuie să faci mai departe este să selectezi o sub-nișă. Așa că
pentru a avea un exemplu voi spune că selectezi optimizarea financiară,
adică îi înveți pe oameni cum să facă economii, cum să-și gestioneze
mai bine banii, cum să facă investiții…etc. De aici poți dezvolta un
produs să spunem o carte, sau un curs sau un program
online. Posibilitățile sunt nenumărate! Trebuie doar să începi!
2. Copywriting
Copywriting-ul este o ramură a marketingului care te ajută pe tine
cel care ești expert într-un anumit domeniu să îi explici pe limba celui
care te urmărește în ce fel îl poți ajuta să-și rezolve problemele.
Principalele obiective ale copywriting-ului este să găsească titlurile
potrivite pentru produsele tale, cărțile tale, videoclipurile tale,
articole, blog, titlu de email. Oamenii când navighează pe Internet
prima oară dau de titlu, după aceea dacă li se pare interesant poate dau
click și după aceea merg mai departe. Titlul este foarte important la
un produs pe care tu vrei să îl vinzi. Următorul obiectiv al
copywritingului este să se ocupe de subtitluri și de conținut. Dacă îți
spun că o să faci bani poate fi interesant pentru tine. Dar dacă ai
acasă o familie care îți reproșează că nu mai petreci timp acasă cu ei
iar eu îți spun că te învăț cum să faci bani în așa fel încât să poți
petrece mai mult timp cu ei atunci cu siguranță că ți-am atras atenția.
Asta face un copywriter! Află care sunt nevoile omului și învață cum să
comunice ca un expert atunci când vorbește despre ce are de oferit.
3. Conținutul
Acesta este lucrul principal pe care tu îl oferi pe online. Practic
aici te faci cunoscut și începi să te impui ca expert. TOT ce ai de
oferit se numește conținut! Articole, mp3, videoclipuri toate acestea
reprezintă produsele tale, abilitățile tale și serviciile tale. Pe
Internet conținutul este REGELE. Dacă oferi conținut de calitate atunci
vei ajunge bogat și faimos.
Să spunem că ai un marketing foarte bun dar produsul tău și
conținutul pe care îl oferi este mediocru. Cineva va cumpăra produsele
tale la un moment dat. Va vedea că nu le aduce nici un rezultat real și
până la urmă vorba se va transmite iar afacerea ta va muri. În schimb să
zicem că primești un pdf gratuit cu informații despre cum să îți faci
relația ci persoana iubită să fie mai bună. Urmezi sfaturile de acolo și
vezi că ai rezultate. După aceea cumperi o carte care îți aduce și mai
multe rezultate. E foarte clar că acestă informație se va răspândi
foarte mult iar cel care acest blog va ajunge foarte cunoscut și
va face o mulțime de bani. Ce crezi că se va întâmpla cu cei care au
un marketing beton dar conținut slab? Exact! VOR DISPĂREA!
4. Traficul
Traficul este un alt aspect foarte important dacă vrei să ai succes în afaceri online.
Principala sursă de trafic vine din Google iar Google trimite trafic
spre cei care au conținut de calitate. Într-un fel aceste două se leagă.
Alte surse de trafic sunt:
- SOCIAL MEDIA: Facebook, Twitter, Youtube.
- să pui conținut în locuri care îți pot trimite vizitatori.
- să dai sfaturi pe forumuri.
- să faci parteneriate și să faci schimb de link-uri.
- să plătești pentru reclamă.
Variantele de a aduce trafic pe site sunt multiple. Traficul este ca sângele pentru un organism. Este cel care dă viață.
5. Conversia
După trafic vine următorul pas și anume conversia. Foarte mulți
greșesc aici. De ce spun asta? Din cauză că reușesc să aducă trafic pe
site-ul lor dar nu au nici o metodă prin care să îi facă pe cei care au
venit pe site să mai revină. Trebuie să ai o metodă prin care să le iei
numele și măcar adresa de email. După aceea trebuie să le oferi conținut
de calitate iar după aceea le poți vinde un produs sau un serviciu și
de aici vor veni banii.
3. Platforma
Platforma este locul în care îți vei pune conținutul pe Internet.
Conținutul gratuit și cel plătit. Poate fi un blog, Facebook, youtube,
Skype. Poți scrie articole pe blogul tău, poți oferii consultații pe
Skype. Poți să îi înveți pe oameni să facă un anumit lucru folosind
Skype și tot ce îți trebuie este o pereche de căști și un
microfon. Posibilitățile sunt nelimitate! Un alt lucru în legătură cu
platforma este email marketingul. Cum ai ajuns să citești acest articol?
Probabil ai deschis un email. Lista de abonați la care le poți trimite
este un lucru foarte valoros. Dacă ai un blog și îți pierzi tot
conținutul dar îți rămâne lista de abonați poți oricând să o iei de la
capăt, să creezi un alt blog și să îți reîncepi afacerea.
4. Audiența
Audiența stă la baza afacerii tale pe Internet! Dacă tu ești expert
dar nimeni nu știe de tine atunci te asigur că nu va veni nimeni la tine
să îți dea bani doar pentru că tu ești expert. Sunt foarte mulți
experți care ar avea foarte multe de oferit oamenilor din jur dar din
cauză că nu știu aceste lucruri rămân necunoscuți și frustrați. Unii
dintre ei sunt chiar invidioși pe ceilalți care reușesc să facă bani din
pasiunea lor. Așa că trebuie să găsești o modalitate prin care oamenii
să te asculte. Iar această modalitate este: EMAIL MARKETINGUL. Exact!
Email marketingul este o modalitate foarte puternică prin care să-ți
crești audiența. Cum faci asta? Păi la început îți faci un blog și oferi
conținut de calitate, după aceea îți instalezi pe blog un serviciu prin
care să poți capta adresele de mail ale celor care se îți vizitează
site-ul. În momentul în care ei și-au dat acordul (spam-ul nu
funcționează; din acest motiv te poți dezabona oricând de la
newsletterul meu) tu le poți trimite mesaje iar în felul ăsta
construiești o relație. După ce ai construit o relație poți începe să le
recomanzi un produs! Iar în felul ăsta vei face bani. Cel mai bun
serviciu pe care îl recomand pentru a-ți construi campania de email
marketing este Aweber. Voi vorbi despre el și despre cum îl folosești în
momentul în care voi lansa cursul gratuit ”Blogging și bani!”. Dacă
reușești să faci oamenii să te asculte și bineînțeles dacă le oferi
sfaturi de calitate atunci îți garantez că vei face bani pe online.
5. Produse și servicii
Până acum totul e foarte frumos. Ți-ai găsit vocația, ai reușit să-ți
faci o listă. Următorul pas este să le vinzi oamenilor ceea ce ai tu de
oferit. Dacă ceea ce ai oferit tu în mod gratuit a fost valoros și
oamenii au încredere în tine atunci te asigur că vor cumpăra și
produsele sau serviciile tale. Și în momentul în care faci asta se va
întâmpla un miracol. Vei realiza că poți să faci bani din pasiunea ta și
te poți dezvolta foarte mult din punct de vedere personal. Nu va mai
trebuie să-ți vinzi timpul pentru alții pentru doar o bucățică din
întregul tort.
Ce poți vinde pe online?
După cum spuneam (cred că am mai spus asta de trei ori ) posibilitățile sunt nelimitate dar o să-ți dai câteva idei de unde poți începe.
1. O carte electronică.
E foarte ușor de creat în plus foarte multe persoane preferă acest
gen de format din cauză că îl primește instant, imediat după ce a
plătit, este foarte ușor de transportat iar cu noile tehnologii la
telefoane mobile poate să o citească oriunde vrea. To ce trebuie să faci
este să ai grijă la conținut să fie de calitate. Dar asta cred că știi
deja!
2. O carte în format tipărit
La fel! Singura diferență este că trebuie să o tipărești dar după
părerea mea este un produs mult mai bine văzut. Este palpabil iar pentru
anumite persoane lucrul ăsta contează.
3. O carte audio
Iarăși un lucru foarte banal. Îți pui căștile pe cap, îți iei
microfonul și te înregistrezi iar în felul ăsta ai creat un produs
foarte ușor. Tot ce trebuie să facă cel care cumpără este să facă plata
online, după care primește un link de download.
4. Evenimente live
Workshopuri, seminarii, bootcamp-uri. Singurul dezavantaj este că la
acest gen de produs nu poți lucra cu mai mult de 40 de persoane.5. Cursuri online
Sunt foarte eficiente și asta și din cauza faptului că în comparație
cu evenimentele live scutești omul de cazare, mâncare, transport și
poate sta confortabil în casă cu cafeaua și caietul de notițe lângă el.
6. Coaching 1 la 1
Este o metodă foarte bună de a face bani și de a te dezvolta ca
expert. Inviți pe cineva la un curs 1 la 1 el te plătește și în felul
ăsta poate afla toate secretele din domeniul care îl interesează într-un
mod foarte eficient.
7. Webinarii
Sunt seminarii care se țin online. Diferența dintre seminarii și
webinarii este că acestea se țin online și toată lumea este prezentă
fizic. Poți să ajungi la foarte mulți oameni prin această metodă iar
asta îți va aduce foarte mulți bani.
8. Produse fizice
Poți vinde aproape orice pe site-ul tău. Există servicii de poștă și
curierat care se ocupă de tot. Tot ce trebuie să faci este vânzare iar
alții vor face distribuția pentru tine pentru sume foarte mici.
Dacă stai să analizezi tot ce am spus până în acest moment poți să
îți dai seama că nu este chiar așa de greu. Dacă te-ai ocupat de acești
cinci pași poți deschide o șampanie pentru că deja ai o afacere online.