Strategia de vânzări presupune aşadar luarea în calcul întotdeauna a
cel puţin următoarelor aspecte: configurarea ofertelor (din punct de
vedere volumic, valoric şi structural), stabilirea canalelor de vânzare
(clienţi finali, detailişti/marele retail, distribuitori), organizarea
sistemului de vânzare în concordanţă cu tipul de canal de desfacere
utilizat, stabilirea şi dimensionarea resurselor necesare vânzării.
De asemenea, pentru a fi completă şi funcţională, strategia de
vânzări presupune elaborarea întregii formularisticii specifice:
formulare de raportare (agenţi de vânzări către superviseri,
seupreviseri către directorul de vânzări, directorul de vânzări către
conducerea companiei), rapoarte din piaţă privind produsele concurente,
rapoarte de monitorizare a campaniilor concurente, rapoarte de
merchandising, rapoarte privind achiziţiile şi vânzările
distribuitorului, rapoarte de monitorizare a evoluţiei stocului tampon,
rapoarte de monitorizare a rutelor agenţilor de vânzări, rapoarte
privind numărul de rute noi activitate sau clienţi noi activaţi etc.