1. Cine vrea sa se uite la dvs.?
Nu va puneti
chipul in propriile reclame. Da, stim, va ganditi ca sunteti o persoana
importanta. Si toti membrii familiei dvs. va spun ca sunteti o persoana
importanta, la fel va spun si angajatii pe care ii conduceti (chiar daca
in realitate va considera un infumurat constipat). Dar stiti ce?
Clientului nu-i prea pasa de persoana dvs. Si faptul ca ii zambiti
sarmant n-o sa-l convinga nicicum ca aveti cel mai bun produs pe o raza
de 1.000 km.
Faptul
ca poza dvs. apare in reclame arata ori ca sunteti obsedat sa iasa in
fata, ori ca agentia de publicitate cu care colaborati e complet lipsita
de creativitate. Renuntati, deci, la ideea cu poza. De imaginea sefului
unei firme se ocupa agentiile de PR. Si doar ele. Priviti la grei
precum Donald Trump sau Richard Branson - sunt peste tot, mai putin in
propriile lor reclame.
2. Fara catelusi si femei atragatoare
Concepeti
reclame axate pe serviciile dvs., pe ceea ce puteti oferi clientilor,
pe avantajele pe care le-ar avea acestia daca ar apela la dvs. Astfel,
daca activati, de exemplu, in domeniul detergentilor industriali,
vorbiti despre detergenti industriali, aratati exemple de lucrari de
curatenie efectuate cu detergenti industriali, dovediti ca sunteti o
autoritate incontestabila in ceea ce priveste detergentii industriali.
Poate
ca ati citit undeva ca e bine sa bagati in reclama copii si catelusi,
ca atrag atentia, dar... ce treaba au ei cu detergentii industriali?
Clientii cu adevarat interesati de produsul dvs. si care, intr-adevar, e
de presupus ca vor si cumpara (ca doar asta urmariti, nu?) vor fi mult
mai atrasi de un mesaj clar, orientat strict spre nevoia lor de
detergenti industriali, decat de o tanara zambitoare, imbracata sumar
care... ce? Spala hale si rampe pline de vaselina? O aparitie de acest
gen (catelus, copil, femeie atragatoare), introdusa fara niciun motiv in
reclama, poate chiar sa-i indeparteze pe potentialii clienti. De ce
s-ar uita la un catelus, cand pe ei ii intereseaza detergentii
industriali?
3. Nu va amestecati cu ceilalti!
Se apropie o zi speciala sau un eveniment special - Valentine's Day, 8 Martie, Campionatul mondial de fotbal?
Exceptand cazul in care exista o legatura evidenta intre activitatea
dvs. si aceste zile/evenimente, nu are rost sa va legati de ele in
reclama dvs. Cum ar suna, pastrand exemplul de mai sus, un text de
genul: "Cu ocazia zilei de 1 Iunie, reduceri speciale la detergenti
industriali!".
Plus
ca in apropierea unor asemenea zile/evenimente, mai toate firmele se
forteaza sa le asocieze cumva cu produsele/serviciile lor. (Exemplul cel
mai clar este cu Jocurile Olimpice - "Firma X tinteste aurul!", "Firma Y
ridica stacheta performantei la noi inaltimi!"). Daca mergeti pe
aceeasi idee, nu faceti decat sa va amestecati cu multimea. Cand tot
secretul, de fapt, este sa iesiti in evidenta.
4. O singura reclama, dar buna
Nu
creati prea multe reclame. Orice reclama, chiar si una foarte proasta,
costa. Mai bine investiti-va banii in doar una-doua variante, cautand
calitatea si eficienta. Faceti-le atractive prin originalitate, mod de
realizare si cantitatea de informatii oferite. Chiar nu aveti nevoie de
10 reclame diferite. In definitiv, vreti sa transmiteti un singur mesaj,
nu 10, si acel mesaj trebuie schimbat doar daca afacerea dvs. se
schimba.
In
aceeasi ordine de idei, nu va puneti reclama peste tot, in toate
ziarele si revistele, la gramada. Selectati doar acele publicatii ai
caror cititori fac parte din grupul-tinta vizat de dvs. Aveti un buget
limitat pentru reclama (exista si altfel de buget?), deci folositi-l cu
pricepere, chiar daca unora priceperea aceasta le va parea zgarcenie.